Mgr. Tereza Nakaya, Ph.D.

Avatar
Contact

585633479

Katedra asijských studií

Filozofická fakulta

tř. Svobody 26

1.68

Odborný asistent

Functions & membership in academic & non academic bodies:

  • Česká asociace kognitivní lingvistiky - Antropolingva (Společnost pro kognitivně-kulturní lingvistiku, etnolingvistiku a antropolingvistiku) (člen, 2019–)
Selected publications
Barešová I., Nakaya T., Watanabe T., Nakaya Y., Flanderka P. Japonština. 2015. (KNIHA - CELEK)
Nakaya T., Nakaya Y. Japonština Cvičebnice. 2015. (KNIHA - CELEK)
Nakaya T. Japonský mentální prostor KOKORO a jeho obraz v poezii. In Vaňková I., Vodrážková V., Zbořilová R. (Eds.) Horizonty kognitivně-kulturní lingvistiky : Schémata a stereotypy v mluvených a znakových jazycích. 2017. (KAPITOLA V KNIZE)
Nakaya T. Japonské vnímání břicha - nahlédnutí do japonského nitra. Tělo, smysly, emoce v literatuře; Tělo, smysly, emoce v jazyce. 2012. (KAPITOLA V KNIZE)
Nakaya T. Axiologické aspekty japonského pojmu KOKORO. 2017. (PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Nakaya T. Obraz japonského mentálního prostoru KOKORO ve frazeologii. 2017. (PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Nakaya T. Básnický obraz japonského mentálního prostoru KOKORO. 2016. (PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Nakaya T. Specifika japonských osobních jmen. 2013. (PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Nakaya T. "Umibe no Kafuka“ no tōjōjinbutsu Nakata san no yakuwarigo to chekogoban e no han'ei. In Kinsui S. (Eds.) Murakami Haruki Hon'yaku chōsa purojekuto hōkokusho 1. 2018. (ELEKTRONICKÁ PREZENTACE)
ČLÁNEK
Nakaya T., Martinásková S. Paní profesorka Zdenka Švarcová. Dálný východ. 2017.
MARTINÁSKOVÁ S., Nakaya T. České překlady japonské literatury vydané v letech 1990 – 2010. Plav : měsíčník pro světovou literaturu. 2011.
Nakaya T., MARTINÁSKOVÁ S. Překlady japonské literatury vydané v letech 1990-2010. Plav : měsíčník pro světovou literaturu. 2011.
KAPITOLA V KNIZE
Nakaya T. Tělesné aspekty japonského pojmu KOKORO ve světle dat systémových a textových. Od „somato‑psychismu“ k „psychismu“ somatické povahy. In Vaňková I. (Eds.) Horizonty kognitivně-kulturní lingvistiky III. Tělo a tělesnost v jazykových a kulturních konceptualizacích. 2020.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Nakaya T., Barešová I. Yakuwarigo. 2013.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
PŘEKLAD
Nakaya T. Vakonoš. Plav : měsíčník pro světovou literaturu. 2011.
Current courses
Course title Department/Abbrev. Semester Type Classes
Japanese Language 5 ASJ/JC5 ZS Cv 0
Japanese Language 6 ASJ/JC6 LS Cv 2
Japanese Language 3 ASJ/J3B ZS Cv 6
Japanese Language 4 ASJ/J4B LS Cv 4
Japanese Language 5 ASJ/J5A ZS Cv 2
Japanese Language 6 ASJ/J6A LS Cv 2
Lectures of the Experts from Business and Industry 3 DAS/POP3 LS 2
Translation seminar 4 - Japanese DAS/PSJ4 ZS Se 2
Lectures of the Experts from Business and Industry 1 ASJ/POP LS 2
Lectures of the Experts from Business and Industry 2 ASJ/POP2 LS 2
BA thesis seminar 2 DAS/BC2 ZS Se 2
BA thesis seminar 3 DAS/BC3 LS Se 2
MA thesis seminar 2 DAS/DS2 ZS Se 2
BC Thesis Seminar 1 ASJ/1BS1 ZS Se 2
BC Thesis Seminar 2 ASJ/1BS2 LS Se 2
Japanese Language 5 ASJ/1JC5 ZS Cv 0
Japanese Language 5 ASJ/1JC5 LS Cv 4
Japanese Language 6 ASJ/1JC6 LS Cv 2
Communication with the Japanese ASJ/EK ZS Se 0
Special Training - Japanese company ASJ/OPF ZS Cv 0
Comprehensive Written Exam in Japanese Language 2 ASJ/SJZK2 ZS Cv 0

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)